Tegetel Telecom en ICT Specialist Gorinchem

Waar u op moet letten bij een nieuwe telefonie-oplossing

Waar u op moet letten bij een nieuwe telefonie-oplossing

In het geweld van digitale transformatie is modernisering van telefonie vaak niet het eerste waar bedrijven aan denken. Dat is onterecht: vervanging van de telefooncentrale (PBX) door een oplossing zoals bijvoorbeeld Unified Communications, kan veel voordelen bieden. Bij Unified Communications worden verschillende moderne communicatietechnieken met elkaar gecombineerd.

Digitale telefonie biedt innovatie
Terwijl de traditionele telefooncentrale de afgelopen tientallen jaren niet wezenlijk is veranderd, zijn er tal van geavanceerde digitale oplossingen gekomen die een goed alternatief bieden. Op verschillende manieren communiceren met klanten en medewerkers over de hele wereld, betere mogelijkheden voor rapportage, een oplossing die flexibel uit te breiden is, het zijn maar een paar voordelen van een gedigitaliseerde oplossing voor telefonie.

Bij de keuze voor een nieuw, digitaal telefoniesysteem is het belangrijk om uzelf in ieder geval deze vragen te stellen:

Is uw telefonieoplossing aan vervanging toe?
Bij een traditionele telefooncentrale heeft u naast de aanschafprijs ook te maken met kosten voor onderhoud en upgrades. Bent u van plan uw communicatieoplossing te combineren met andere bedrijfstoepassingen, zoals CRM en ERP, dan is een upgrade naar een Unified Communications-omgeving een reële optie.

Hoe snel breidt uw bedrijf zich uit?
Bij traditionele oplossingen zijn de contracten vaak allesbehalve flexibel. Een digitale oplossing is heel eenvoudig uit te breiden als uw bedrijf groeit en eventueel te beperken in het geval dat de zaken wat minder gaan.

Hoe belangrijk is de continuïteit van uw bedrijfsvoering?
Telefonie-oplossingen op basis van internet bieden veel mogelijkheden, zijn stabiel en veilig. Dit is een ideale oplossing voor bedrijven met verschillende vestigingen die de risico´s op aanvallen, het uitvallen van ICT-systemen en andere onderbrekingen in de bedrijfsvoering tot een minimum willen beperken.

Hoe hoog zijn de kosten van uw huidige telefooncentrale?
Een telefoniedienst op basis van internet is vermoedelijk aanmerkelijk voordeliger dan uw huidige telefooncentrale-oplossing. U hebt niet te maken met dure contracten voor meerdere jaren, maar u kunt kiezen voor een flexibele oplossing, waarvan de capaciteit en de mogelijkheden gemakkelijk uit te breiden zijn.

Voorkomen is beter dan genezen
Maakt u momenteel gebruik van een wat oudere (+5 jaar) telefooncentrale, dan is het verstandig om tijdig te anticiperen. Beperk het risico op uitval van de centrale zodat uw bedrijf of organisatie goed bereikbaar blijft. Bekijk ook de mogelijkheden die moderne telefonie-oplossingen bieden. Kunt u bijvoorbeeld prettiger, efficiënter en/of voordeliger werken? Denk bijvoorbeeld aan vast-mobielintegratie, thuiswerkplekken of het koppelen van verschillende vestigingen.

Vrijblijvend advies
Voor een gedegen en merkonafhankelijk advies bent u bij de adviseurs van TéGéTèl | HBA aan het juiste adres. Wij brengen uw wensen in kaart en bekijken welke oplossing het beste bij uw situatie past. Desgewenst verzorgen wij een demo van uw toekomstige communicatie-oplossing.


Bel mij nu!

Vul hieronder uw telefoonnummer in en wij bellen u direct gratis terug.

Contact met TéGéTèl | HBA?

Maak een vrijblijvende afspraak

Schrijf in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuws en aanbiedingen

Op deze website maken wij gebruik van cookies. Dit om u een goed functionerende website aan te kunnen bieden, instellingen en voorkeuren van de gebruikers te onthouden, zodat onder meer kan worden bijgehouden welke pagina’s worden bezocht en zodoende om een anoniem profiel op te bouwen van het online gedrag. Daarnaast is het dankzij cookies mogelijk informatie te delen via social media.

Lees hier meer over in onze Privacy- en cookieverklaring.