Tegetel Telecom en ICT Specialist Gorinchem

VoIP uitgegroeid tot zakelijke standaard

VoIP uitgegroeid tot zakelijke standaard

De Nederlandse markt voor vaste zakelijke telefonie is de afgelopen jaren flink veranderd. Vaste telefonie neemt nog steeds toe binnen organisaties. VoIP, ofwel bellen via internet, lijkt hierbij de zakelijke standaard te zijn geworden. Toch blijft ook een telefooncentrale/communicatieserver nog altijd populair.* 

VoIP is meer en meer standaardoplossing

VoIP is uitgegroeid tot een standaardoplossing voor het bedrijfsleven. Dat is op zich niet zo heel verrassend; ontwikkelingen op het gebied van internet en applicaties hebben ervoor gezorgd dat we veel goedkoper en flexibeler kunnen bellen. Wat wel opvallend is, is dat de helft van de bedrijven nog altijd over een eigen communicatieserver beschikt. Met name industriële omgevingen, de overheid en de zorgsector maken vaak gebruik van een eigen oplossing. Een reden hiervoor zou veiligheid kunnen zijn. Door alle communicatie via het eigen netwerk te laten verlopen behoudt men hier zelf controle over. Het kan een extra buffer zijn om ongeoorloofde toegang tot gespreksinformatie te minimaliseren. 

VoIP maakt organisaties bereikbaarder

VoIP biedt eigenlijk alleen maar voordelen voor organisaties. Dure investeringen in inflexibele telefooncentrales behoren tot het verleden. Doordat telefonie via internet verloopt zijn de belkosten beduidend lager. Inkomende gesprekken op het vaste nummer kunnen worden doorgeschakeld naar de mobiele telefonie. Hierdoor wordt de bereikbaarheid van de gebruiker aanzienlijk verbeterd. Bovendien kan VoIP veelal worden gekoppeld met crm-systemen. Gebruikers zien zo wie belt en hebben meteen de laatste klantgegevens bij de hand. Gesprekken verlopen zo een stuk efficiënter, en de dienstverlening naar de klant kan zo worden verbeterd. 

Telefonie als dienst steeds populairder

Een steeds groter deel van de Nederlandse bedrijven neemt telefonie als dienst af. Denk aan een hosted voice-oplossing, of een andere vorm van een uitbestede telefonieoplossing. Het uitbesteden van telefonie is al langere tijd populair; organisaties hebben zo zelf niet meer te maken met tijdrovend en complex beheer van de telefonieoplossing. Onderhoud, inclusief beveiliging, wordt volledig verzorgd door de serviceprovider. Hierdoor zijn organisaties verzekerd van een oplossing die altijd werkt. Het toevoegen of verwijderen van extra aansluitingen is bovendien erg eenvoudig; organisaties betalen hierdoor alleen maar voor het daadwerkelijke verbruik. Doordat alle werkzaamheden bij de IT-afdeling worden weggenomen, kan deze zich richten op andere, wellicht meer strategische zaken.

Is VoIP ook voor uw organisatie een verstandige keuze?

Maakt u nog geen gebruik van VoIP-telefonie? Dan is het verstandig om een vrijblijvende afspraak te maken. Zeker wanneer u bijvoorbeeld nog gebruik maakt van een ISDN-verbinding die op termijn gaat vervallen. Onze telecomspecialisten zetten graag alles voor u op een rijtje.

Bel mij voor een afspraak: 

*
*
*
*

TéGéTèl | HBA slaat deze gegevens op voor een periode van max. 6 maanden of voor de duur van de behandeling van mijn verzoek. Ik ga hiermee akkoord.

*

*Dit blijkt uit analyse door Computer Profile van ruim 6000 interviews met personen uit bedrijven met meer dan 50 medewerkers.

Contact met TéGéTèl | HBA?

Maak een vrijblijvende afspraak

Schrijf in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuws en aanbiedingen

Op deze website maken wij gebruik van cookies. Dit om u een goed functionerende website aan te kunnen bieden, instellingen en voorkeuren van de gebruikers te onthouden, zodat onder meer kan worden bijgehouden welke pagina’s worden bezocht en zodoende om een anoniem profiel op te bouwen van het online gedrag. Daarnaast is het dankzij cookies mogelijk informatie te delen via social media.

Lees hier meer over in onze Privacy- en cookieverklaring.