Tegetel Telecom en ICT Specialist Gorinchem

Vijf redenen om over te stappen op VoIP

Vijf redenen om over te stappen op VoIP

In de afgelopen jaren is VoIP, ofwel bellen in de Cloud, uitgegroeid tot zakelijke standaard. Internetbellen maakt telefonie immers een stuk flexibeler, en de mogelijkheden veel uitgebreider. Mede om die reden zal KPN ISDN 1/2, een achterhaalde techniek, dan ook per september 2019 verdwijnen. Nog niet overtuigd van de overstap? We zetten de voordelen van VoIP graag nog even op een rijtje. 

VoIP biedt een uitgebreide functionaliteit 

VoIP-oplossingen voorzien de gebruiker van veel meer functionaliteit. Denk aan doorschakelopties, het instellen van keuzemenu’s en het sturen van voicemail naar e-mail. Bij ISDN-verbindingen zijn deze functionaliteiten vaak niet beschikbaar, of complex en kostbaar. Met een VoIP-oplossing is dit een fluitje van een cent; via de interface stel je zelf de functionaliteiten in, en wie deze kan gebruiken. 

Lagere belkosten 

Bij VoIP komen investeringen in dure telefooncentrales te vervallen. Ook beheer en onderhoud van koperverbindingen verdwijnen. En doordat telefonie volledig via internet verloopt zijn de belkosten ook nog eens veel lager. Bovendien zijn VoIP-oplossingen eenvoudig op en af te schalen. Hierdoor betaal je alleen voor wat je daadwerkelijk verbruikt. Ook kostentechnisch is VoIP dus de juiste keuze. 

Vast-mobielintegratie 

VoIP-oplossingen zijn ideaal om snel en eenvoudig je bereikbaarheid te vergroten. Gesprekken die binnenkomen op de vaste lijn kunnen eenvoudig worden doorgezet naar de mobiele telefoon. Op die manier ben je dus altijd bereikbaar voor je klanten en hoef je nooit meer een gesprek te missen. En dat is natuurlijk goed voor je klanttevredenheid. 

Perfect voor de mobiele gebruiker 

Mobiel werken is voor de meeste medewerkers eerder regel dan uitzondering en daar horen ondersteunende oplossingen bij. VoIP-oplossingen zijn beschikbaar in de vorm van apps, waardoor ze een waardevolle toevoeging op de mobiele werkplek vormen. Het stelt je in staat altijd en overal ‒ en dus aanzienlijk efficiënter ‒ te communiceren. 

Koppeling met crm-oplossingen 

VoIP-oplossingen kunnen worden gekoppeld aan andere programma’s, zoals crm-systemen. Hierdoor zie je meteen wie er belt en heb je de laatste gegevens van je gesprekspartner direct bij de hand. Je kunt deze tijdens het gesprek al aanvullen met nieuwe informatie. Zo is je klantinformatie altijd up-to-date en loop je nooit achter de feiten aan.

Overstappen naar VoIP 

Maakt u momenteel nog gebruik van ISDN-technieken? Dan is het slim om tijdig naar een alternatief te kijken. Onze telecomspecialisten helpen u graag met het in kaart brengen van uw wensen en behoeften. Vervolgens ontvangt u een objectief en merkonafhankelijk advies voor een toekomstbestendige communicatieoplossing. Neem de proef op de som en plan direct een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Plan uw afspraak

*
*
*
*

TéGéTèl | HBA slaat deze gegevens op voor een periode van max. 6 maanden of voor de duur van de behandeling van mijn verzoek. Ik ga hiermee akkoord.

*

Contact met TéGéTèl | HBA?

Maak een vrijblijvende afspraak

Schrijf in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van nieuws en aanbiedingen

Op deze website maken wij gebruik van cookies. Dit om u een goed functionerende website aan te kunnen bieden, instellingen en voorkeuren van de gebruikers te onthouden, zodat onder meer kan worden bijgehouden welke pagina’s worden bezocht en zodoende om een anoniem profiel op te bouwen van het online gedrag. Daarnaast is het dankzij cookies mogelijk informatie te delen via social media.

Lees hier meer over in onze Privacy- en cookieverklaring.